18.11.2019
Realizátor: Speciální ZŠ Králíky
Anotace projektu: Ve dnech 21. 10. – 22. 10. 2019 proběhlo v Horním Maršově vzdělávání pedagogických pracovníků Speciální ZŠ Králíky zaměřené na místně zakotvené učení. Cílem bylo prohloubit jejich kladný vztah k ŽP, seznámit je s podstatou a principy místně zakotveného učení, se vhodnými aktivitami, které budou moci uplatnit ve výuce. Vedlejším cílem byl rozvoj klíčových kompetencí pedagogických pracovníků – kompetence pro spolupráci s kolegy, s okolím, kompetence odborné a didaktické, pedagogické, organizační, kompetence k reflexi a sebezdokonalování.
V průběhu dvou dnů se pedagogové seznámili nejen s teorií, ale hlavně s praktickými ukázkami aktivit, které jsou aplikovatelné do výuky. Putovali do historie a současnosti místa, ve kterém se nacházeli, mapovali současné problémy a navrhovali jejich řešení, poznávali krásu a rozmanitost okolní přírody, navrhli si průběh dvou projektů, které budou se žáky realizovat.
Lektorky střediska ekologické výchovy SEVER Horní Maršov JUDr. Hana Kulichová a Mgr. Eliška Hájková zvolily velice pestrou, zajímavou, nápaditou, inspirativní skladbu vzdělávacích aktivit včetně široké škály výukových metod, které jsou inspirací pro využití při běžné výuce.
Typ dotace: krajské dotace
Název dotačního programu: Vzdělávání, výchova a osvěta v oblasti životního prostředí v Pardubickém kraji pro rok 2019
Výše dotačního příspěvku: 20.000,- Kč
Realizovali jste aktivitu ve spolupráci s nějakým partnerem? Ano.
O jakého partnera se jednalo? K.O.T.V.A., z. s. (spolupráce při podání žádosti o finanční příspěvek)
Jednalo se o jednorázovou nebo dlouhodobou aktivitu? Dlouhodobou.
Co u této aktivity vidíte jako nejpřínosnější? Naše škola se v posledních deseti letech zaměřuje na místně zakotvené učení. Jedná se o způsob vzdělávání, které využívá všech aspektů místního prostředí (přírodních, kulturních, historických a sociopolitických souvislostí), kade důraz na občanské zapojení v projektech, které mají praktický význam pro obec, slouží komunitě, podporuje vývoj místních partnerství. Prostřednictvím projektů se žáci učí o místě a v místě, ve kterém žijí, získávají vztah k místu, setkávají se s dalšími lidmi, subjekty v obci, spolupracují, učí se řešit místní problémy.
Máte pro ostatní školy nějaký vzkaz? Odborníky na místně zakotvené učení je SEVER Horní Maršov - pořádá výukové programy pro žáky i pedagogy, je odborným konzultantem v oblasti EVVO. Nebojte se do výuky zařadit aktivity místně zakotveného učení - podpoříte osvojení postojů, dovedností a činností žáka nutných k zodpovědnému chování a nakládání s přírodou, správě místa, v němž žije, podpoříte jeho patriotismus.
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Nesvadbová, koordinátorka EVVO
Přidat nový komentář