Místní akční plán vzdělávání pro území ve správním obvodu obcí s rozšířenou působností Ústí nad Orlicí a Česká Třebová; Žamberk a Králíky.

Co se podařilo

Příklady dobré praxe a další úspěchy

Chcete se také zapojit a mít zde uveden svůj příklad dobré praxe, který by mohl být pro ostatní inspirací? Věnujete se něčemu výjimečnému, využíváte ve výuce jedinečné pomůcky, podařila se Vám rekonstrukce nebo modernizace? Dejte nám to vědět a pošlete nám informace o Vašem úspěšně zrealizovaném projektu!
Budeme velmi rádi, pokud nám vyplníte  dotazník ZDESběr příkladů dobré praxe

 

Místní region ve výuce Speciální ZŠ Králíky

Místní region ve výuce Speciální ZŠ Králíky
Název projektu: Místní region ve výuce Speciální ZŠ Králíky
Realizátor: Speciální ZŠ Králíky
Anotace projektu: Ve dnech 21. 10. – 22. 10. 2019 proběhlo v Horním Maršově vzdělávání pedagogických pracovníků Speciální ZŠ Králíky zaměřené na místně zakotvené učení. Cílem bylo prohloubit jejich kladný vztah k ŽP, seznámit je s podstatou a principy místně zakotveného učení, se vhodnými aktivitami, které budou moci uplatnit ve výuce. Vedlejším cílem byl rozvoj klíčových kompetencí pedagogických pracovníků – kompetence pro spolupráci s kolegy, s okolím, kompetence odborné a didaktické, pedagogické, organizační, kompetence k reflexi a sebezdokonalování.
V průběhu dvou dnů se pedagogové seznámili nejen s teorií, ale hlavně s praktickými ukázkami aktivit, které jsou aplikovatelné do výuky. Putovali do historie a současnosti místa, ve kterém se nacházeli, mapovali současné problémy a navrhovali jejich řešení, poznávali krásu a rozmanitost okolní přírody, navrhli si průběh dvou projektů, které budou se žáky realizovat. 
Lektorky střediska ekologické výchovy SEVER Horní Maršov JUDr. Hana Kulichová a Mgr. Eliška Hájková zvolily velice pestrou, zajímavou, nápaditou, inspirativní skladbu vzdělávacích aktivit včetně široké škály výukových metod, které jsou inspirací pro využití při běžné výuce.
Typ dotace: krajské dotace
Název dotačního programu: Vzdělávání, výchova a osvěta v oblasti životního prostředí v Pardubickém kraji pro rok 2019
Výše dotačního příspěvku: 20.000,- Kč
Realizovali jste aktivitu ve spolupráci s nějakým partnerem? Ano.
O jakého partnera se jednalo? K.O.T.V.A., z. s. (spolupráce při podání žádosti o finanční příspěvek)
Jednalo se o jednorázovou nebo dlouhodobou aktivitu? Dlouhodobou.
Komentář: Environmentální výchovou a vzděláváním se naše škola cíleně zabývá již od r. 2003. Škola má vypracován Dlouhodobý plán EVVO, z něhož je každoročně sestavován Roční plán EVVO. Nedílnou součástí je vzdělávání pedagogických pracovníků - je nutné pro následné environmentání vzdělávání a výchovu žáků.
Co u této aktivity vidíte jako nejpřínosnější? Naše škola se v posledních deseti letech zaměřuje na místně zakotvené učení. Jedná se o způsob vzdělávání, které využívá všech aspektů místního prostředí (přírodních, kulturních, historických a sociopolitických souvislostí), kade důraz na občanské zapojení v projektech, které mají praktický význam pro obec, slouží komunitě, podporuje vývoj místních partnerství. Prostřednictvím projektů se žáci učí o místě a v místě, ve kterém žijí, získávají vztah k místu, setkávají se s dalšími lidmi, subjekty v obci, spolupracují, učí se řešit místní problémy. 
Máte pro ostatní školy nějaký vzkaz? Odborníky na místně  zakotvené učení je SEVER Horní Maršov - pořádá výukové programy pro žáky i pedagogy, je odborným konzultantem v oblasti EVVO. Nebojte se do výuky zařadit aktivity místně zakotveného učení - podpoříte osvojení postojů, dovedností a činností žáka nutných k zodpovědnému chování a nakládání s přírodou, správě místa, v němž žije, podpoříte jeho patriotismus.
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Nesvadbová, koordinátorka EVVO

Fotogalerie

Místní region ve výuce Speciální ZŠ Králíky

Přidat nový komentář