Projekt se týká SO ORP Žamberk a Králíky.
Projekt je realizován v rámci podaktivity 4.A Vzdělávání pedagogických pracovníků v nástrojích na diagnostiku klimatu třídy.
Vzdělávání pedagogických pracovníků v nástrojích na diagnostiku klimatu třídy
Podpůrná aktivita pro pedagogy
Projekt je zaměřen na podporu rozvoje kompetencí pedagogů pro práci se skupinou/třídou. Je rozdělen na dvě části.
Tato část A je zaměřena na obecné principy a dovednosti pedagogických pracovníků v oblasti práce s klimatem skupiny.
Obě části jsou zaměřeny na to, aby pedagogové dostali možnost vyzkoušet si v praxi vedení vzdělávacích aktivit moderními didaktickými formami a získali k tomu zpětnou vazbu od odborníků.
Hlavním cílem aktivity je kombinace samotného vzdělávání s dalšími formami podpory profesního růstu formou interaktivních workshopů zaměřených na nácviky získaných znalostí a metodickou podporu tutorů. V průběhu projektu bude zapojený pedagogický pracovník podpořen min. 30 hodinami DVPP a bude mu poskytnuta další podpora a zpětná vazba při implementaci získaných dovedností do vlastní pedagogické praxe ze strany tutora. Vzdělávání bude vedeno moderními didaktickými metodami – využito bude kooperativní vyučování a simulace situací.
Pedagogický pracovník se bude podílet na tvorbě příkladů dobré praxe a zároveň získá náměty dalších účastníků ověřené v pedagogické praxi (podpora sdílení). Získá soubor pomůcek potřebných pro práci se skupinou.
Proč je projekt potřebný?
Analytická šetření v zájmovém území, závěry ze setkání členů pracovních skupin a s dalšími zástupci odborné veřejnosti ukazují na potřebnost pracovat s žákovskou skupinou, pečlivě vyhodnocovat vrstevnické vztahy uvnitř skupiny a dále s výstupy pracovat. Tato potřeba je ještě výraznější v období po covidových opatřeních, kdy byly školy uzavřené a část dětí a žáků se dosud obtížně adaptuje na obnovení prezenční výuky.
Dalším faktorem je příchod dětí s OMJ ve větším měřítku.
Všechny tyto okolnosti kladou na pedagogy zvýšené nároky na práci se skupinou, zároveň dochází k přetíženosti odborných pracovišť a proto se jako žádoucí jeví zvyšování kompetencí pedagogoů uvnitř škol v této oblasti.
Aktivita zároveň reflektuje potřebu bezpečné implementace získaných dovedností pod metodickým vedením a poskytováním zpětné vazby po dobu realizace projektu ze strany tutora.
Co projekt přinese:
Dětem, žákům ZŠ:
- naučí se spolupracovat ve skupině a hledat cesty ke spolupráci,
- vnímání a respektování stanoviska ostatních,
- naučí se formulovat svá stanoviska s respektem k názoru ostatních.
Pedagogickým a nepedagogickým pracovníkům:
- získají nové poznatky, které rozšíří jejich profesní kompetence pro práci se skupinou žáků.
Aktuální informace
... pro zapojené školy
Kontaktní osoba:
MAP Žamberk a Králíky:
- Michaela Boková, odborná manažerka MAP,
michaela.bokova@centrum.cz, TEL. Č. 737 487 337
Zapojené školy
- ZŠ Jablonné nad Orlicí
- Speciální základní škola Králíky
- ZŠ Nádražní Žamberk
- ZŠ a MŠ Červená Voda
- SŠ a ZŠ Žamberk
- ZŠ a MŠ Bystřec
- Masarykova ZŠ a MŠ Kunvald
- Gymnázium Žamberk
Proběhlé aktivity
úspěšně za námi
29. ledna 2024
V ZŠ Žamberk, Nádražní 743 proběhlo první Vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti práce se třídou. Tématem bylo Klima třídy a autorita učitele.
26. února 2024
Proběhlo druhé Vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti práce se třídou. Tématem bylo vedení třídnických hodin.
18. března 2024
Proběhlo 3. Vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti práce se třídou. Pedagogové se věnovali tématu Šikana. Měli možnost podělit se o své zkušenosti a získat rady od ostatních pedagogů.
22. dubna 2024
Proběhlo 4. Vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti práce se třídou. Pedagogové se věnovali praktickým nácvikům aktivit pro práci se třídou.
10. června 2024
Proběhlo 5. Vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti práce se třídou.