Projekt se týká SO ORP Ústí nad Orlicí a Česká Třebová.
Projekt je realizován v rámci podaktivity 6 Tematické dílny.
Tematické dílny
Podpora rozvoje polytechnické výchovy
Realizací této implementační aktivity dojde k podpoře rozvoje polytechnické výchovy prostřednictvím aktivit z různých oblastí praktického života (např. řemesla, kreativní činnosti, EVVO, robotika aj.), které budou dostupné všem žákům, a které budou sloužit k rozvoji jejich potenciálu.
Zároveň budou tyto aktivity sloužit jako základ pro další profesní rozvoj žáků. Aktivity zahrnuté v implementační aktivitě zároveň přiblíží a prakticky seznámí žáky s různými činnostmi a ukáží jim, jak zapojit sebe sama do činností. Žáci též získají a rozvinou si pracovní dovednosti a návyky z daného oboru a upevnění si povědomí o činnostech a o práci v daném oboru.
Aktivity změřené na výše uvedené budou probíhat formou tematických dílen, workshopů a exkurzí pro žáky ZŠ.
Hlavním cílem aktivity je rozvoj potenciálu každého žáka, popularizace polytechnického vzdělávání, posílení kompetencí žáků ZŠ jako základ pro další profesní rozvoj a rozvoj kompetencí pracovníků ve vzdělávání. Cílem aktivity je též podpořit rozvoj znalostí o technickém, přírodovědném a environmentálním prostředí a pomoc vytvářet a fixovat správné pracovní postupy a návyky, rozvoj spolupráce, vzájemné komunikace a podpora touhy tvořit a zdárně dokončit práci.
Zdůvodnění potřebnosti projektu:
Na základě výsledků analytické části Místního akčního plánu vzdělávání a výstupů z jednání odborné pracovní skupiny pro rovné příležitosti se polytechnické vzdělávání objevuje jako oblast, které je potřeba věnovat vyšší pozornost a dostatečně ji podporovat. Dle prioritních oblastí a jednotlivých cílů vydefinovaných v rámci Strategického rámce MAP je nutné podporovat správné pracovní návyky a zacházení s pracovním náčiním a nářadím a podpořit budování vztahu žáků k praktickým činnostem a dovednostem. Projekt by měl přispět k popularizaci těchto činností a umožnit žákům zkoušet a rozvíjet jejich manuální dovednosti, motivovat je k zapojení do mimoškolních přírodovědných a technických aktivit.
Co projekt přinese cílovým skupinám:
Dětem, žákům ZŠ:
- Zvýšení zájmu dětí a žáků o mimoškolní aktivity.
- Rozvoj manuálních a praktických dovedností a rozšíření znalostí.
- Aktivní trávení volného času v podnětném prostřední.
- Prostor pro seberealizaci.
Pedagogickým a nepedagogickým pracovníkům:
- Rozvoj kompetencí v oblasti polytechnického a přírodovědného vzdělání.
- Získání a sdílení zkušeností a příkladů dobré praxe.
- Prohloubení spolupráce se středoškolskými pedagogy.
Aktuální informace
... pro zapojené školy
Setkání koordinátorů
- Kdy:
16. dubna 2024, 16:00 – 18:30 hodin
16. května 2024, 16:00 – 18:30 hodin
13. června 2024, 16:00 – 18:30 hodin
- Kde: Pedagogicko-psychologická poradna SPC Ústí nad Orlicí
Kontaktní osoba:
- Bc. Šárka Šmídová, DiS., odborná manažerka MAP, projektová manažerka IROP - udržitelnost,
smidova@mas.orlicko.cz, TEL. Č. 735 755 725
Zapojené školy
- ZŠ a MŠ Orlické Podhůří
- ZŠ a MŠ Sopotnice
- ZŠ Bratří Čapků Ústí nad Orlicí
- ZŠ Nádražní Česká Třebová
- ZŠ a MŠ Libchavy
Proběhlé aktivity
úspěšně za námi
1. Metodické setkání koordinátorů proběhlo 6. února 2024, 15:30 – 18:00 hodin.
Náplň setkání byla následující: Činnost koordinátora, Zpracování výkazů prací, Harmonogram aktivit, Informace ke společným setkáním koordinátorů, Diskuse.
2. Metodické setkání koordinátorů proběhlo 7. března 2024, 16:00 – 18:30 hodin.
Účastníci probírali možná témata jednotlivých dílen a konkrétní nastavení při jejich realizaci. Též vytipovávali střední školy a místní firmy, se kterými by mohla být navázána spolupráce.
3. Metodické setkání koordinátorů proběhlo 16. dubna 2024, 16:00 – 18:30 hodin.