Dne 30.03.2022 se od 09:30 hod. do 11:30 hod. uskutečnily v Mateřské škole U Dvora Letohrad dvě ukázkové hodiny na téma Klokanův kufr jako pomůcka v práci asistenta pedagoga, které byly určeny všem pedagogickým pracovníkům mateřských škol, asistentům pedagoga a pracovníkům ve vzdělávání ze Žamberska a Králicka, ale i Orlickoústecka a Českotřebovska.
První ukázková hodina představila Klokanův kufr jako účinný nástroj pro rozvoj dětí s dysfázií, dyslálií a dysartikulií. Po krátkém představení pomůcky následovala přímá práce asistentky pedagoga postupně se 2 dětmi – ukázán byl rozvoj a procvičování řeči s pomůckami z Klokanova kufru, přítomní mohli sledovat jak pečlivý výběr pomůcek a metod pro rozvíjení daných oblastí, tak i prvky motivace, střídání činnosti podle míry únavy dětí. Uvědomili si význam spolupráce AP x pedagog x další odborník a získali konkrétní postupy, jak pracovat s dětmi se SVP. V metodickém rozboru byl věnován prostor dotazům.
"Výborně zorganizovaná a užitečná zkušenost."
"Byla vidět dlouhá a velká práce."
"Ukázková hodina byla užitečná, přinesla spoustu nových informací."
"Plno dalších užitečných informací."
"Velice zajímavé, vyvolalo to ve mě mnoho emocí."
"Perfektní přístup asistenta a úžasná práce s dítětem."
"Velmi pěkně, uchopitelně, poučně, poutavě a inspirativně prožitá ukázková hodina."
"Ukázková hodina byla velice poučná a pěkná."
"Velice zajímavá hodina s ukázkou materiálů z Klokanova kufru."
Druhá ukázková hodina představila využití Klokanova kufru při rozvoji sluchových a řečových dovedností dítěte s Kochleárním implantátem. Po krátkém představení příběhu neslyšícího dítěte, vyrůstajícího v rodině neslyšících rodičů následovala ukázka rozvoje jeho dovedností – práce s pomůckami z Klokanova kufru, se bzučákem, s dalšími pomůckami poskytnutými logopedem.
Asistentka také přiblížila přítomným vlastní přípravu a vzdělávání pro práci s takovým dítětem a podrobně vysvětlila, jak probíhá kooperace s pedagogem ve třídě. Účastníci si uvědomili, že pro práci s dětmi se SVP je nutná důsledná příprava, ale také schopnost reagovat na aktuální stav, únavu dítěte a další faktory. V metodickém rozboru byl opět věnován prostor dotazům.
"Opět - skvělá organizace a velmi zajímavé informace."
"Výborná spolupráce s dítětem a p. asistentkou."
"Ukázková hodina byla velmi přínosná."
"Inspirující a praktická ukázková hodina."
"Obdiv a veliký zážitek z práce s takovým dítětem."
"Za mě velká nadšenost z práce asistentek, přístupu a ochoty se stále vzdělávat i ve svém volném čase."
"Velice obohacující, obdivuji práci asistentky."
"Ukázková hodina byla velice poučná a pěkná."
"Výborná spolupráce mezi asistentkou a chlapečkem, je za nimi vidět velký kus práce."
"Velmi přínosné, profesionální, s množstvím informací o dané problematice."
Přidat nový komentář