Dne 1. června 2021 proběhla on-line formou (prostřednictvím platformy ZOOM) ukázková hodina s názvem Centrum umění ve Školamyšli.
Virtuálně jsme se přenesli do ZŠ Školamyšl v Litomyšli, odkud účastníky Mgr. Pavla Sobotková seznámila s tím, co je to vlastně v jejich škole "Centrum umění", co je jeho cílem, jak často probíhá a na jakém principu je založeno.
Tématem ukázkové hodiny byla divadelní hra W. Shakespeara Romeo a Julie. Lektorka účastníkům názorně vysvětlila, jak se na jejích hodinách postupuje - jde především o integraci předmětů AJ, ČJ a HV.
Nejprve jsou žákům předloženy indicie (v anglickém jazyce), které je mají dovést k tématu. Následně se seznámí s otevřenými otázkami k tématu (v tomto případě: Co by si Romeo a Julie řekli v balkónové scéně v roce 2021? Co mám společného s Romeem/Julií? Co bych Romeovi/Julii poradil/a, kdybychom se mohli setkat na začátku hry? a Jaký epitaf by nejvíce vystihoval život Romea/Julie?) a mají čas na jejich zpracování. Následuje společný brainstorming, a poté žáci pokračují v diskuzních kroužcích a snaží se vypracovat otevřené otázky (vše v angličtině). Hodina pak pokračuje zápisem - klíčová slova, myšlenky, nápady, pětilístek - a sdílením.
Žáci vracejí k otevřeným otázkám a na Jamboardu prezentují své nápady na řešení otázek (velmi nápaditou a vtipnou formou se v tomto případě vyrovnali i s covidovou dobou a situací časté výměny ministrů zdravotnictví). Dále se dozvídají jak souvisí Romeo a Julie od W. Shakespeara se Sergejem Prokofjevem, což byla jedna z indicií (následně shlédnou vybranou pasáž ze stejnojmenného baletu). A potom si vzájemně poskytují zpětnou vazbu. Nesmí chybět ani formativní hodnocení.
Na závěr ukázkové hodiny sdílela Mgr. Sobotková s účastníky ukázkové hodiny nápady, jak formulovat otevřené otázky, jaké vybírat indicie, jaká témata volit.
"Inspirativní a kreativní ukázková hodina."
"Podnětné, inspirující, líbily se mi zajímavé náměty, nápady."
"Ukázková hodina byla SUPER - vystupování, odbornost, poslouchatelnost, kreativita, žádná nuda, věcnost, praktičnost..."
Akce byla realizována v rámci aktivity 4.1 Budování znalostních kapacit.
Přidat nový komentář