V termínu 12.04.2021 - 16.04.2021 probíhalo jednání Řídící pracovní skupiny v SO ORP Ústí nad Orlicí a Česká Třebová. Z důvodu trvající nepříznivé epidemiologické situace na území ČR se jednání uskutečnilo distanční formou prostřednictvím e-mailové komunikace a dotazníků na Google disku.
Hlavními tématy jednání byly dokumenty: Strategický rámec (verze 10.0) a Agregovaný Popis potřeb škol. Strategický rámec MAP je sborník investičních projektových záměrů škol, školských zařízení a organizací věnujících se práci s dětmi a žáky do 15 let. Sběr investičních záměrů probíhal v SO ORP Ústí nad Orlicí a Česká Třebová od 15.02.2021 do 19.03.2021. Jeho nová verze obsahuje celkem 21 nových záměrů od 8 subjektů. Převážně se jedná o záměry spadající pod prioritu č. 6, která cílí na rozvoj, podporu a modernizaci infrastruktury školy. Verze 10.0 bude předložena Řídícímu výboru ke schválení dne 27.04.2021, účinnost pak poběží od 03.05.2021. Další aktualizace Strategického rámce proběhne na podzim 2021. Členové ŘPS doporučili Strategický rámec MAP, verze 10.0 ke schválení Řídícímu výboru MAP bez dalších připomínek.
Rovněž obdrželi v příloze e-mailu jako další podklad k jednání mapy absorpční kapacity území MAS ORLICKO, z.s. týkající se základních a mateřských škol v ORP Ústí nad Orlicí a Česká Třebová, které vycházejí ze Strategického rámce MAP (verze 10.0).
V průběhu podzimu byly vytvořeny se všemi školami z území Popisy potřeb škol, a to formou společné schůzky odborné manažerky s ředitelem dané školy, příp. s kontaktní osobou (v některých školách proběhlo toto jednání distančně/on-line) – forma jednání byla vždy přizpůsobena epidemické situaci v dané škole. Po schůzce s konkrétní školou došlo vždy k aktualizaci již vytvořeného Popisu potřeb školy, který vznikl před dvěma lety. A z jednotlivých Popisů potřeb byl vytvořen jeden společný výstup – Agregovaný Popis potřeb škol.
Potřeby škol byly zjišťovány v oblasti čtenářské a matematické gramotnosti, ale i v dalších oblastech.
Školy v rámci Popisu potřeb hodnotily, v jakých oblastech jsou dobré a úspěšné, v čem se mohou ještě více zlepšit, a také v čem potřebují pomoc se zlepšit – zjištěné informace slouží jako podklad pro analýzu MAP II.Dokument „Agregovaný Popis potřeb škol“ byl zaslán členům ŘPS jako podklad k prostudování a k vyplnění dotazníku.
Na závěr dotazníku byli členové ŘPS vyzváni, aby se zúčastnili každoroční evaluace projektu MAP II a vyplnili evaluační dotazník na Google disku.
Přidat nový komentář